Олицька громада

Волинська область, Луцький район

Повідомлення про оприлюднення проекту рішення Олицької селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік»

Повідомлення про оприлюднення проекту рішення Олицької селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік»

Повідомлення

 

про оприлюднення проекту рішення Олицької селищної ради

 

«Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік»

 

 

Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань,

 

оприлюднюється:

 

проект рішення Олицької селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік».

Вказаним рішенням встановлюються:

  • ставки земельного податку на 2022 рік;

  • пільги для фізичних та юридичних осіб зі сплати податку, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України.

Зауваження та пропозиції приймаються у письмовій формі від юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та їх об’єднань впродовж місяця з дня оприлюднення на адресу селищної ради:

45263, Волинська обл., Ківерцівський р-н, смт Олика, вул. Замкова , 17; e-mail$ olyka.sr@gmail.com

Проект рішення разом з аналізом регуляторного впливу оприлюднюється на офіційному сайті селищної ради: http://olytska.gromada.org.ua/

Окрім цього, у селищній раді можна ознайомитись із проектом рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік».

 Олицька селищна рада

 

 

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

ОЛИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ

РІШЕННЯ

 

2021 року смт Олика № 7/

 

Про встановлення ставок та пільг

із сплати земельного податку на території

Олицької територіальної громади на 2022 рік»

 

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 року № 483, керуючись абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, розглянувши рекомендації постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Установити на території Олицької селищної ради:

1) ставки земельного податку згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

2.Начальнику фінансового відділу Цимбалюку С.В. оприлюднити дане рішення згідно чинного законодавства.

3.Рішення набирає чинності з 01 січня 2022 р.

4.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку.

 

Селищний голова Олександр ПРЕНДЕЦЬКИЙ

Сергій Цимбалюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до рішення Олицької селищної ради

від 18 .06.2021 р. № 7/ 9

 

 

СТАВКИ

земельного податку1

 

Ставки встановлюються на 2022 рік та вводяться в дію з 1 січня 2022 року.

Адміністративно-територіальна одиниця або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад на які, поширюється дія рішення ради:

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

0700000000

 

 

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

072180000

 

0721882001

0721882002

0721882003

0721882004

0721882005

0721881601

0721881605

0721881607

0721881603

0721855400

0721855401

0721855402

0721882901

0721882902

0721882903

0721885401

0721885402

 

с.Дерно

с.Котів

с.Мощаниця

с.Путилівка

с.Ставок

с.Дідичі

с.Залісоче

с.Хром’яків

с.Гор’янівка

смт.Олика

с.Личани

с.Метельно

с.Жорнище

с.Носовичі

с.Чемерин

с.Покащів

с.Одеради

 

Вид цільового призначення земель2

Ставки податку3
(відсотків нормативної грошової оцінки)

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01

Землі сільськогосподарського призначення

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4

0,5

0,3

0,3

0,3

01.02

Для ведення фермерського господарства4

0,5

0,3

0,3

0,3

01.03

Для ведення особистого селянського господарства4

0,5

0,3

0,3

0,3

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства4

0,5

0,3

0,3

0,3

01.05

Для індивідуального садівництва4

0,3

0,3

0,3

0,3

01.06

Для колективного садівництва4

0,3

0,3

0,3

0,3

01.07

Для городництва4

0,5

0,3

0,3

0,3

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби4

0,3

0,3

0,3

0,3

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

0,3

0,3

0,3

0,3

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

0,3

0,3

0,3

0,3

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

0,5

0,5

0,3

0,3

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

0,5

0,3

0,5

0,3

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

0,5

0,5

0,3

0,3

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

02

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4

0,1

0,1

0,1

0,1

02.02

Для колективного житлового будівництва4

0,1

0,1

0,1

0,1

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

0,1

0,1

0,1

0,1

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,1

0,1

0,1

0,1

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

0,1

0,1

0,1

0,1

02.06

Для колективного гаражного будівництва

 

 

 

 

02.07

Для іншої житлової забудови

0,1

0,1

0,1

0,1

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

0,1

0,1

03

Землі громадської забудови

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4

1

1

1

1

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

1

1

1

1

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

2

2

2

2

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

2

2

2

2

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

2

2

2

2

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

1

1

1

1

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

1

1

1

1

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

1

1

1

1

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4

0,5

0,5

0,5

0,5

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

1

1

1

1

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

1

1

04

Землі природно-заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

0,1

0,1

0,1

0,1

04.02

Для збереження та використання природних заповідників4

0,1

0,1

0,1

0,1

04.03

Для збереження та використання національних природних парків4

0,1

0,1

0,1

0,1

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів4

0,1

0,1

0,1

0,1

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

0,1

0,1

0,1

0,1

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

0,1

0,1

0,1

0,1

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

0,1

0,1

0,1

0,1

04.08

Для збереження та використання заказників

0,1

0,1

0,1

0,1

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

0,1

0,1

0,1

0,1

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

0,1

0,1

0,1

0,1

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

0,1

0,1

0,1

0,1

05

Землі іншого природоохоронного призначення

06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися
для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4

0,5

0,5

0,5

0,5

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

0,5

0,5

0,5

0,5

06.03

Для інших оздоровчих цілей

0,3

0,3

0,3

0,3

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

07

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4

0,1

0,1

0,1

0,1

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4

0,2

0,2

0,2

0,2

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

0,5

0,5

0,5

0,5

07.04

Для колективного дачного будівництва

1

1

1

1

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

08

Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини

0,01

0,01

0,01

0,01

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

0,01

0,01

0,01

0,01

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

0,01

0,01

0,01

0,01

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

09

Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг

0,100

0,100

0,100

0,100

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

0,100

0,100

0,100

0,100

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,100

0,100

0,100

0,100

10

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

1

1

1

1

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

0,01

0,01

0,01

0,01

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

0,01

0,01

0,01

0,01

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

0,01

0,01

0,01

0,01

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

0,01

0,01

0,01

0,01

10.06

Для сінокосіння

0,5

0,5

0,5

0,5

10.07

Для рибогосподарських потреб

1

1

1

1

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

0,5

0,5

0,5

0,5

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

0,01

0,01

0,01

0,01

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

0,01

0,01

0,01

0,01

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

0,01

0,01

0,01

0,01

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

11

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами

1

1

5

5

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

1

1

5

5

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

1

1

5

5

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

1

1

5

5

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

5

5

12

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

2

2

2

2

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту

1

1

5

5

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту

1

1

5

5

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4

1

1

5

5

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

1

1

5

5

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

1

1

5

5

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

1

1

5

5

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

1

1

5

5

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

1

1

5

5

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

5

5

13

Землі зв’язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

1

1

5

5

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

1

1

5

5

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

1

1

5

5

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

5

5

14

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

1

1

5

5

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

1

1

5

5

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1

1

5

5

15

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4

0,01

0,01

0,01

0,01

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

16

Землі запасу

0,1

0,1

0,1

0,1

17

Землі резервного фонду

0,1

0,1

0,1

0,1

18

Землі загального користування4

0,1

0,1

0,1

0,1

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,01

0,01

0,01

0,01

__________

1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються окремими додатками.

2 Вид цільового призначення земель зазначається згідно з Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Держкомзему від 23 липня 2010 р. № 548.

3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 274 і 277 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.

4 Земельні ділянки, що класифікуються за кодами цього підрозділу, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування земельним податком відповідно до норм статей 281-283 Податкового кодексу України.

Селищний голова Олександр ПРЕНДЕЦЬКИЙ

Сергій Цимбалюк


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Додаток 2

до рішення Олицької селищної ради

від. 18.06. 2021 р.№ 7/ 9

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, із сплати земельного податку1

 

Пільги встановлюються на 2022 рік та вводяться в дію з 01 січня 2022 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об’єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

 

Код області

Код району

Код згідно з КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

07

 

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

218

 

82001

82002

82003

82004

82005

81601

81605

81607

81603

55400

55401

55402

82901

82902

82903

85401

85402

с.Дерно

с.Котів

с.Мощаниця

с.Путилівка

с.Ставок

с.Дідичі

с.Залісоче

с.Хром’яків

с.Гор’янівка

смт.Олика

с.Личани

с.Метельно

с.Жорнище

с.Носовичі

с.Чемерин

с.Покащів

с.Одеради

 

Група платників, категорія/цільове призначення
земельних ділянок

Розмір пільги
(відсотків суми податкового зобов’язання за рік)

Фізичні особи – інваліди першої і другої групи;

100

Фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

100

Пенсіонери (за віком)

100

Ветерани праці

100

Ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»

100

Фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

100

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, спеціалізовані санаторії України для реабілітації, лікування та оздоровлення хворих, військові формування, утворені відповідно до законів України, Збройні сили України, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

100

Релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності, а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків;

100

Дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

100

Підприємства комунальної власності селищної ради

100

 

1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, статей 281 і 282 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.

 

Селищний голова Олександр ПРЕНДЕЦЬКИЙ

Сергій Цимбалюк

 

Аналіз регуляторного  впливу

       Проект  рішення      селищної ради  « Про встановлення ставок та пільг

із сплати земельного податку на території Олицької територіальної громади на 2022 рік» розроблений відповідно до Податкового кодексу України,  нормативної грошової оцінки .

         Проект рішення   розроблений з метою  поповнення  бюджету селищної ради  для виконання  програми  соціально - економічного  розвитку  територіальної громади , ефективного  використання  земель комунальної власності.      

    Результати аналізу викладені  письмово згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від  11 березня 2004 р. № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України  № 1151 від 16.12.2015 р.

                                    І. Визначення проблеми

         Реформування країни неможливе без ефективного розвитку територіальних громад, яке потребує відповідного фінансового забезпечення, безпосередньо залежного від способу наповнення місцевих бюджетів. Тому, в рамках загальнодержавної кампанії з децентралізації влади, до Податкового кодексу України були внесені суттєві зміни стосовно принципів формування доходної частини місцевих бюджетів, які містили,  включення до переліку місцевих податків та зборів тих джерел, надходження від яких є фінансово значимими та стабільними. Таким джерелом є, зокрема, «плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності», віднесений до місцевих податків і зборів.

        Проблема, яку передбачається вирішити прийняттям регуляторного акту, полягає у встановленні конкретних розмірів ставок земельного податку в залежності від цільового  виду їх використання та нормативної грошової оцінки землі. Диференціація розмірів земельного податку з врахуванням комерційної цінності земельних ділянок дозволить збільшити надходження до бюджету та підвищити ефективність землекористування.

       З метою ефективного використання земельних ділянок на території об’єднаної територіальної громади, задоволення потреб громадян та суб’єктів підприємницької діяльності в здійсненні господарської діяльності і захисті їх законних прав та інтересів та отримання додаткових надходжень до бюджету громади від земельного податку, пропонується впровадити регулювання рішення, проект якого розроблено відповідно до вимог Податкового кодексу України, Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

       Оскільки пунктом 4.4. статті 4 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що  установлення конкретної ставки  податку, а також пільг їх платникам здійснюються відповідно до цього Кодексу радами об’єднаних територіальних громад, основною  причиною  виникнення проблеми є не урегульованість нормами ПКУ ставок земельного податку для конкретних земельних ділянок. 

       Ця проблема є досить важливою, оскільки без встановлення конкретних ставок не можливо нарахувати суму земельного податку його платникам.

         Основними групами, на які проблема справляє вплив є громадяни, які мають у власності земельні ділянки та юридичні особи, що мають їх  в постійному користуванні .

        Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

                     +

 

Держава

                     +

 

Суб'єкти господарювання,

                     +

 

 у т.ч. малого підприємництва

+

 

__________ 

        Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, а також діючих регуляторних актів, оскільки ПКУ вимагає встановлення конкретних ставок земельного податку рішенням селищної ради  .  

            ІІ. Цілі державного регулювання

        Цілями  державного регулювання, що мають бути безпосередньо пов’язані із розв’язанням проблеми є встановлення ставок земельного податку відповідно до поновленої та затвердженої технічної документації з нормативної грошової оцінки, Податкового Кодексу України, що  забезпечить збільшення надходжень до бюджету громади.

        Основною метою  прийняття  відповідного рішення  є виконання  місцевого бюджету  та ефективне  використання  коштів для виконання  Програми  економічного та  соціального  розвитку  територіальної громади , забезпечення  прозорості  та відкритості  надходження  та  використання  коштів  бюджету.

       За умови не встановлення  ставок земельного податку рішенням селищної ради, відповідно до норм  Податкового кодексу України,  земельний податок буде нараховано за минулорічними ставками, без застосування  коефіцієнту індексації НГО землі, що призведе до втрат бюджету громади. Це суперечить   регуляторним принципам.

       Тому, основними цілями прийняття регуляторного акту є:

- впорядкування сплати земельного  податку;

- поповнення дохідної частини селищного  бюджету за рахунок надходжень від сплати земельного  податку;

-  встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок земельного податку ;

-  забезпечення необхідних надходжень до місцевого бюджету

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття запропонованого регуляторного акта (збереження існуючого механізму регулювання)

Альтернатива 2

Прийняття проекту рішення у запропонованому вигляді

Альтернатива 3

Встановлення максимальних ставок податку на майно на 2022 рік

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

- надходження додаткових коштів до місцевого бюджету;
- спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації.

Альтернатива 3

Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету.
Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток громади.

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його оприлюдненням в друкованих ЗМІ

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Відсутні

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обгрунтованими ставками
Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян

Сплата податків за встановленими ставками

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем громади за рахунок значного зростання дохідної частини селищного бюджету

Надмірне податкове навантаження.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 118 особи:

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

3

12

103

118

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

2

11

86

100

 

Оскільки, відповідно до податкового законодавства, податок на земельні ділянки сплачується до того місцевого бюджету, на території якого вони розташовані, до кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, включено також суб’єкти господарювання, що зареєстровані за межами Олицької ОТГ, але мають у власності або користуванні земельні ділянки на її території.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Відсутні

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обгрунтованими ставками.
Запровадження коригуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва.

Сплата податків встановленими ставками.
Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у Тесті малого підприємництва (М-тест)

Альтернатива 3

Відсутні

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території громади.

 

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

У разі неприйняття регуляторного акта, податок на майно справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету.
Вказана альтернатива є неприйнятною.

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення податку на майно на 2022 рік будуть досягнуті майже у повній мірі.
До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податку на майно.

Альтернатива 3

2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними)

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.
Надмірне подакове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету.
Балансу інтересів досягнути неможливо.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

 

 

 

 

Альтернатива 2

Держава:

- надходження додаткових коштів до селищного бюджету;
- спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади.

Громадяни:

Сплата податків і зборів за обгрунтованими ставками
Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян

Суб’єкти господарювання:

Сплата податків і зборів за обгрунтованими ставками.
Запровадження корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва.

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації.

Громадяни:

Сплата податків за встановленими ставками

Суб’єкти господарювання:

Витрати: Сплата податків встановленими ставками.
Детальну інформація щодо очікуваних витрат наведено у М-тесті

 

Наповнення селищного бюджету, збереження суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Держава:

Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету.
Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток громади.

Громадяни:

Вирішення більшої кількості соціальних проблем громади за рахунок значного зростання дохідної частини місцевого бюджету

Суб’єкти господарювання:

Відсутні

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регулторного акта та його оприлюдненням в друкованих ЗМІ

Громадяни:

Надмірне податкове навантаження.

Суб’єкти господарювання:

Витрати: Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території громади.

 

Надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання

Альтернатива 1

Держава:

Відсутні

Громадяни:

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Суб’єкти господарювання:

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Держава:

Відсутні

Громадяни:

Відсутні

Суб’єкти господарювання:

Витрати:

Сплата податків за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

 

Зменшення надходжень до селищного бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення земельного податку на 2022 рік будуть досягнуті майже у повній мірі.
До місцевого бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати цього податку, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податків.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;

  • Бюджетного кодексу України;

  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.
Надмірне подакове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету.
Балансу інтересів досягнути неможливо.

збільшення цін підприємцями через збільшення розміру податку Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;

  • Бюджетного кодексу України;

  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини бюджету.
Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;

  • Бюджетного кодексу України;

  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно-обґрунтованого земельного податку, що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Червоненської селищної ради.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Червоненської селищної об’єднаної територіальної громади, аналітичних показників Бердичівського управління ГУ ДФС у Житомирській області, інформації фінансового відділу Червоненської селищної ради, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованого земельного податку на 2020 рік.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проекту рішення Олицької селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Олицької селищної ради на 2022 рік» та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії селищної ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Питома вага суб’єктів мікропідприємств разом у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, розрахунок витрат на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва здійснено згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Запропонований термін дії акта: один рік

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

У разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на наступний рік, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

  • створення фінансових можливостей місцевої влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;

  • кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується.

 

Назва показника

Одиниця виміру

Значення показника

1

Розмір надходжень до місцевого бюджету від плати земельного податку

 

грн.

843000

2

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

од.

118

3

Розмір коштів, що витрачатимуться суб`єктами господарювання та/або фізичними особами, пов`язаними з виконанням вимог акта

грн.

 

4

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

50 %

Відповідно до ч. 5 ст. 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад.

Таким чином, рівень поінформованості суб'єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Таким джерелом інформації є розміщення на офіційному сайті селищної ради

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Червоненської селищної ради.

Метод проведення відстеження результативності: Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності: Статистичні

- аналітичні показники ГУ ДФС у Волинській області;

- інформація фінансового відділу Олицької селищної ради.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.


 


 


 


 

Селищний голова Олександр Прендецький

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ
на адміністрування регулювання для суб’єктів
великого й середнього підприємництва

Державне регулювання рішення не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

Таблиця 1

з/п

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва)

Пла-нові вит-рати часу на проце-дуру, годин

Вартість часу спів-робітни-ка органу держав-ної влади відповід-ної кате-горії (за-робітна плата) грн./ годин

Оцінка кілько-сті про-цедур за рік, що припа-дають на одного суб’єкта

Оцінка кілько-сті суб’єк-тів, що підпа-дають під дію проце-дури регулю-вання

Вит-рати на адміні-стру-вання регу-люван-ня* за рік, грн.

1

2

3

4

5

6

7

1

Облік суб’єктів господарювання, що перебувають у сфері регулювання

0

0

0

0

0

2

Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі: камеральний

0

0

0

0

0

3

Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання (оскільки не може бути 100% порушень, беремо 25% платників податку)

0

0

0

0

0

4

Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання (оскільки не може бути 100% порушень, беремо 25% платників податку)

0

0

0

0

0

5

Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання (усі порушники не будуть оскаржувати рішення, беремо 25% від загальної кількості платників, передбачених п. 3)

0

0

0

0

0

6

Підготовка звітності за результатами регулювання

0

0

0

0

0

7

Разом за рік (рядки 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6), грн.

0

0

0

0

0

 

 

 

 

Селищний голова О. Прендецький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень